Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-12, 15:53   #25
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 53
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

Hvor tar du dette ifra? Har du noe dokumentasjon på disse påstandene overhodet, og hvem er det som bestemmer at et lavkarbobrød skal være uten gluten?

Det dukker stadig opp merkelige påstander her inne om dette, så det kunne være artig å se dette dokumentert...

Nå var ikke påstanden min, men jeg synes denne artikkelen om korn og hvordan det påvirker oss er god: http://paljabekk.blogspot.com/2011/1...else-korn.html
Det er jo ingenting i veien for å spise glutenmel dersom det eneste man ønsker er å kutte i karbohydrater. Glutenmel er vel så godt som rent hveteprotein og inneholder lite kh, iallefall sammenlignet med annet mel. Det gir også noe av hvetemelets egenskaper og gjør at baksten smaker mer hvetebakst. Ikke så rart når det ER hvete

Men for dem av oss som heller litt mot steinalderkost og er opptatt av å spise uprosessert mat er nok ikke glutenmel noe å inlemme i kosten. Mange opplever jo også at når de har levd kornfritt en stund reagerer man ofte kraftig på selv ganske små mengder i kosten - kroppen slutter rett og slett å produsere så mye av enzymene som bryter ned kornet.

Men her må jo alle finne sin vei. Jeg synes også denne artikkelen er god og tankevekkende (det har vel vært postet linker til begge før, men en god ting kan jo sjelden sies for ofte ) : http://paljabekk.blogspot.com/2012/0...dlavkarbo.html

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat