Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-12, 18:51   #26
ToreH
Gjest

Sv: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Kommer an på hvem som sier det og hvor kranglete jeg er akkurat da

Hvis jeg bare vil slippe unna sier jeg at det passer for meg, men sikkert ikke for alle.

Hvis jeg er i rett humør spør jeg hva de mener ikke er bra. Stort sett sier de noe om alt fettet, ingen grønnsaker osv. Da sier jeg at jeg har kuttet ut sukker og hvetemel, byttet ut pasta, poteter og ris med grønnsaker, og lagt til litt fett. Overraskende nok er det ingen som har fortsatt diskusjonen etter dette

Vet dere hva jeg bruker si?

"Vel, det er vel fordi det er så farlig da at jeg ser så jævla fit ut, mens du fremdeles ser ut som en overvektig, gørrfeit, illeluktende jævla saccosekk!

Denne replikken bruker også avslutte enhver videre kritikk av min lavkarbomatstil. Altså hadde nå de som kritserer meg sett fit, veltrent og sunn ut, så skulle jeg svart de på en skikkelig måte. Men når 9/10 som kritiserer meg ser ut som overvektige, utrente kobber på land, da får de direkte svar på tiltale også.

Mutter kritiserte min livsstil og sa jeg ikke måtte overdrive kostholdet da, det er jo ikke sunt. Vel, hun har gudveit ikke hva slags sykdommer, men hu er feit, har leddsmerter, astma, allergi, fibromyalgi og annet alskens greier. Hun prøver ALT innenfor skolemedisin og er nå syk på tja 10 året? UTEN å få NOE SOM HELST fremgang..
Jeg sa hun burde prøve lavkarbo og kosthold som behandling fordi jeg har fått et helt nytt liv mht helsa etter at jeg la om. Men det øret ville hun ikke høre på fordi hun sa at kanskje dette vil ta livet av meg om 10-15-20 år. Vel mutter sa jeg, du har kanskje 10-15 år igjen å leve allikevel så hva faen har du å tape? Om du går på lavkarbo og dauer om 15 år, vel so what, da skal du antakelig legge inn årene uansett.

Hun skjøte jo dette, men ville ikke. Det hørtes så vanskelig ut og så omfattende ut. Javel sa jeg, men da gidder jeg ikke hjelpe deg heller og da foreslår jeg du slutter kritisere meg fordi jeg er frisk og slutte klage på at du er syk.

Moralen er:

Vi/jeg blir kritisert på et sårt punkt for meg, mitt kosthold og min livsstil, vel da er jeg i min fulle rett til å direkte stille spørsmål som går på kjernen til den andre person også.

Svar med sitat