Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-12, 11:17   #473
suverene severina
Medlem

suverene severina sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

hallo, hallo - jeg har ikke glemt dere! bare ikke skrevet noe på noen uker, men leser og følger da litt med! .

Påska ble akkurat så utskeiende som den skulle - tre dager på hytta med mannen, masse vin og godterier..... resulterte i 2 kg opp, som det har tatt ca 2 uker å bli kvit. Men det var verdt det! Samtidig har midjemålet blitt stadig mindre, selv om vekta har stått stille har det forsvunnet noen cm derifra igjen. Måler kun sporadisk, men siden jeg startet har jeg mistet ca 7 cm, og det tror jeg er ganske bra!

Nå trener jeg for fullt, til tross for ny betennelse i ene hælen. blitt en del spinning, men i går prøvde jeg meg på en step/styrke time. Det gikk, men foten var ikke helt god. Fryktelig irriterende med sånne hæler, det skal ingenting til før jeg får vondt. Og jeg HATER spinning (eller for å være litt mindre dramatisk: jeg greier ikke å motivere meg til å trene over tid dersom jeg bare kan gå på spinningtimer.....)

Har og funnet ut at jeg må loggføre mat en stund i gjen, tror det og er grunnen til at det har tatt tid å gå ned påskevekta - jeg har rett og slett spist for mye av alt. Litt for store porsjoner og litt liten bevissthet ifht. kalorier. For jeg er jo og blant de som MÅ telle kalorier for at det skal gå nedover.

Høres slitsomt ut med diverse humørsvingninger for en del av dere - jeg har faktisk aldri opplevd det på lavkarbo. Mulig fordi jeg er mindre "ekstrem" i kostholdet, eller og fordi jeg også tåler høykarbo godt (altså jeg får ikke noe særlig plager av å skeie ut med høykarbo mat innimellom, om det er brød, godterier, chips ol.). Jeg (og magen min) trives bedre på lavkarbo, men sliter ikke med noe særlige konsekvenser hvis jeg ikke holder meg til det.

Men dere får full applaus for å holde ut til tross for mindre hyggelige bivirkninger!

Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat