|
Sv: Jente, ketose og styrketrening
Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.
Jeg ikke fatte og begripe hvorfor jenter er så utrolig redde for å "få store" muskler? Det er veldig vanskelig og krevende på alle mulige måter å bygge muskler og spesielt for jenter. Det krever målbevisst trening og kosthold (DISIPLIN) og er ikke enkelt.
Jeg pumper tunge vekter (ligger nesten på maks) minst en gang i uka, i tillegg til kondis og lettere styrke. Har ennå ikke fått store muskler, men begynner å få litt definisjon. Det er bare å gi jernet bokstavelig talt og ikke bekymre deg for "store muskler".
Stryke i triceps kan trenes med ulike øvelser (dips, triceps-pushup, diverse frivektøvelser) men husk at det nytter ikke med styrketrening alene, spesielt ikke dersom du har noen kilo for mye, polstringen må nemlig også bort 
Faen ja, det tar lang tid ja, jeg er mann og har trent målrettet i snart 9 mnd og har enda ikke fått særlig med muskler. Mindre fett, ja, men musklene er vel de samme som har vært godt gjemt der inne ;-)
Jeg trener dog ikke tung styrke, men kun basis styrke 3 ganger pr uke som del av løpe/sykkeltrening.
|