|
Sv: Jente, ketose og styrketrening
Opprinnelig lagt inn av Crisp, her.
Jeg er i ketose (endelig!) og har ikke trent på en stund. Jeg har mest lyst til å få orden på beina mine, og armene, i første omgang. Frem til for et par uker siden trente jeg en del, dvs både kondisjon og litt styrke.
Jeg kommer til å fortsette å trene kondisjon og fettforbrennende program på tredemølle, men spørsmålet mitt gjelder grevinnehenget på overarmene.. Jeg har, som jenter flest, en iboende skrekk for store muskler. Jeg vil ha litt styrke i kroppen, selvfølgelig, men jeg vil ikke ha store, tydelige muskler.
Hvor mye og hvor tunge vekter kan jeg trene for å styrke armene, uten at jeg får tydelige muskler? Og hvilken treningsform vil dere anbefale meg for å få bort grevinnehenget raskest mulig? Ihvertfall slik at jeg kan se jevne resultater i riktig retning?
Jeg tror IKKE du kommer til å få store muskler og ikke kommer du til å få spesielt tydelige muskler heller.
Kanskje om 4-5 år med beinhard tung jernløfting etter et sinnsykt treningsregime og kosthold hver eneste dag i 5 år til kan du ta opp tråden igjen, men inntil da så bør du slutte med saltrening og zumba og annet tull. Hive deg over på ordentlige vekter og droppe de rosa skivene/manualene. Kjøre tunge basisøvelser med frivekter gjerne under instruksjon. Skal du trene kardio så er intervallspinning, løping, crosstrainer gode alternativer.
Og ja, ikke bedrive "kukerundt trening" og delta på zumba, dumba og dets like. Det får du IKKE fin kropp av. 
Les gjerne denne artikkelen. Den burde være obligatorisk lesning for alle som har som uttalt mål å få strammere kropp, slankere kropp og komme i bedre form. http://fitnessbloggen.no/jenter-derf...dietten-deres/
|