|
Sv: Fra dagens VG-nett (vektklubb)
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Er det noe som tilsier at suksessraten er større med folk som slanker seg med lavkarbo?
Etter som jeg har forstått gjelder dette 95%-tallet ALLE som slanker seg. Ikke bare folk som "spiser mindre og trener mer". Det ligger vel mer i å endre livsstilen, fremfor å gå på diett? Bruker man lavkarbo som diett så går man jo opp igjen, akkurat som om man skulle "spist mindre og trena mer."
Å endre livsstilen er en betingelse for suksess uansett hvordan man kutter i kosten, men å leve resten av livet etter næringspyramiden er nok langt i fra sunt. Hell, 2/3 av pyramiden utgjør nesten utelukkende næringstomme sukkerbomber som yoghurt, kornprodukter og frukt, og de mest næringsrike matvarene i verden (rødt kjøtt, innmat, egg, osv.) er knapt nok med.
PS. Nei, jeg er ikke totalt anti-frukt, men frukt man kjøper i butikken er i likhet med mye annet avlet for å vokse raskest mulig og smake søtest mulig. Resultatet? Et stort, blankt eple gir deg omtrent like mye nytteverdi som et glass Cola. Nei, det er ikke en overdrivelse. Cola inneholder i allefall koffein som er positivt for nedbryting av fett og generelt energinivå, og inneholder mindre fruktose og fiber enn eplet (som er bra, dersom du lurte).
Off topic men det går litt på Drevon og hans likemenn. Jeg må virkelig, virkelig ta meg i nakkeskinnet når jeg ser folk ikke bare drikke juice, men servere det til barna sine som en del av et sunt måltid. Brus får barna selvsagt bare på lørdag, men juice får de frokost, middag og kvelds for det er jo sunt! Hvor forbannet vanskelig skal det være å sjekke næringsinnholdet i f.eks. juice og brus, og innse at de inneholder mer eller mindre nøyaktig det samme?
Dette er noe jeg forventer at ethvert oppegående menneske bør være i stand til, enten de er redd for fett eller ikke. Juice inneholder det samme som brus, så enten er brus sunt eller juice usunt. Yoghurt og frokostblanding inneholder smaksstoffer (, korn) og sukker. Masse sukker! Det står på sida av boksen, it's right freaggin' there! Lavkaloribarer med dårligere næringsinnhold enn Snickers..? Neida, kritisk tankegang har vi ikke hørt om, for om vi tar ansvar for oss selv og feiler, hvem skal vi da skylde på..?
Dette er så enkelt å se og forstå at når fagfolk som Drevon mener folk skal leve nesten utelukkende på ting som ikke har noen næringsverdi (skummetmelk, yoghurt, butikkfrukt, osv) og ting som beviselig gjør deg direkte syk (alle typer korn, soya) er det ugler i mosen. Jeg vil gå så langt som å kalle Drevon en sadistisk sosiopat, for han av alle mennesker bør være i stand til å se hva disse såkalte kostrådene gjør med befolkningen.
Sist redigert av plastbox : 16-04-12 kl 16:31.
|