Tråd: Aspartam
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-12, 22:21   #55
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Aspartam

Opprinnelig lagt inn av Siljenh, her.

Jeg er egentlig ikke glad i varme drikker. Lager meg iskaffe en gang i blandt, men prøver å unngå å bli avhengig av noe :-) Ellers så lager jeg meg litt iste av grønn mint te en gang i blandt. Så hvis jeg går inn for det finner jeg alternativer. Men jeg har jo så lyst på brus... jaja, bare noen uker til uten nå så blir det lettere. Det gjelder bare å finne viljestyrken!

Viljestyrke varer dessverre bare så lenge... et forslag er å bruke affirmasjon, dvs se deg for deg UTEN brus. Se hvor frisk og fin du føler deg, uten å være avhengig av den ekle brusen. Den har aspartam i seg, og du kan feks overdrive de negative konsekvensene aspartam har på kroppen kraftig, slik at du blir nesten uvel ved tanken på å drikke "gift"... (dette er bare forslag altså. Noen tåler aspartam - andre blir syke av det... så en dokumentar fra usa om det for kort tid siden, og aspartam ble faktisk IKKE godkjent i de første rundene i USA... helt til lobbyen for produsenten til nutra-sweet (aspartam) påvirket FDA-komiteen i USA til å godkjenne det...jeg bruker dette, og har med det redusert inntaket kraftig. Prøv feks å drikk VARM pepsi max, da kjenner du faktisk den kjemiske smaken av uhumskhetene ) Uffda, der snakket jeg meg helt vekk gitt men jeg antar du skjønner poenget. Gjenta feks foran speilet hver morgen og kveld: Jeg er en VANNdrikker eller noe annet som passer deg Se for deg det rene vannet og alt det gode det gjør med alle de kjemiske prosessene i kroppen din - kontra feks lettbrus

Når viljestyrken da svikter, vil den automatiske reaksjonen fra gjentatte affirmasjoner gjøre at du blir uvel ved tanken på lettbrus - og kan da hjelpe deg til du blir "viljesterk" igjen

Bare et forslag - av og til må man bruke triks som kan lure hjernen til å være på din side

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat