Tråd: Aspartam
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-12, 11:27   #49
Siljenh
Juniormedlem

Siljenh sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 39
Siljenh er på en erverdig vei

Sv: Aspartam

Jeg er en av de som blir avhengig av lettbrus. Det siste året har jeg drukket utrulige mengder cola x-tra fra grans. I perioder har jeg vært oppe i 1,5 l dagen. Jeg har gått et år på lavkarbo periodevis i ketose, men ofte rundt 40g karbo dagen. Jeg har hatt mange sprekker (5 ganger) der det har gått i en is eller en sjokolade pr. dag i kanskje 2 uker om gangen før jeg har kommet på rett kjør igjen. Gikk ned 8kg på det meste, men har gått opp 2 etter jul. Den vektnedgangen jeg har hatt har gått i tak på 2-3 kg i gangen forbundet med ferier i utlandet. Mesteparten av tiden har jeg hatt stilstand, men de helsemessige fordelene har jo vært der, så jeg har stått på. Har hele tiden vært imot å kutte ut lettbrusen, da det var den eneste kosen jeg hadde. Jeg drikker ikke vin eller lavkarboøl, så hva skulle jeg kose meg med på lørdagskvelden. Problemet med lettbrus har for meg vært avhengighet. Hvis jeg drikker litt i helgen MÅ jeg ha mer. Har flere ganger kuttet utbrus iukedagene, men etter to uker sniker den seg inn igjen. I det siste har jeg sett at jeg får munntørhet av å drikke for mye brus. Når jeg kutter den ut og erstatter med vann får jeg hodepine de første dagene. Nå prøver jeg igjen og klarte meg uten man-fre. Så kjøpte jeg en liten boks pepsi-max til i går kveld, og i dag har jeg så lyst på brus. Så neste helg blir det ingen liten boks heller. Er det noen andre som opplever slike abstinenser når de prøver å kutte brusen? Er detnoen som har opplevd at vekten har begynt å gå ned etter å ha kuttet lettbrusen?

Siljenh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, men prøver å ha fordelingen 5-20-75 Svar med sitat