|
Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info
Du har ikke høyeste prioritet fordi du ikke har følgesykdommer, det er de som har følgesykdommer og BMI over 35 eller de som har BMI over 40 som får prioritet. Egentlig betyr det bare at du har krav på oppstart av helsehjelp for din overvekt innen 12 måneder etter at henvisningen er mottatt!
Legen din har nok skrevet noe i henvisningen som gjør at de velger å starte med å sende deg en tur til psykiater først som sist!
Det tar ca 1 år fra man søker til det begynner å skje noe. Så skjer mye det neste året!
Jeg skal opereres på Bærum sykehus og de har samme opplegget som Aker.
Vil anbefale deg å melde deg inn på vektoperasjon.no, forumet for de som er operert og alle oss som venter!
Jeg har samme nick der!
Jeg er 169 høy og veide 106kg, BMI 37, hos kirurgen på tirsdag! Jeg har insulinavhengig dia2 og dårlige knær og hofter i tillegg til fibromyalgi!
Jeg hadde garantidato 28. oktober 2011 og hadde første time med ernærignsfysiologen 12. august. Begynte på Start- kurs i oktober og skulle ha vært operert før sommeren, men sykehuset får ikke operere flere enn 75 pasienter i halvåret, så da må vi vente, da! Ganske greit for meg, andre som var mer skuffet, vet jeg!
I ventetiden spiser og lever jeg som jeg pleier, alt annet lærer du på Start- kurs og pre- op- kurs etterhvert!
Sees vi på operasjons- forumet?
|