|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.
hvorfor må alle på død og liv fortelle meg hvor fælt jeg kommer til å ha det etter tanntrekking i morra?? jeg som ikke grudde meg i hele tatt er begynt å grue meg masse, ettersom jeg har veldig lav smerteterskel... 
Men JEG har trekt visdomstann både oppe og nede og begge gangene var gruingen mye verre enn å gjøre det. Litt verre i underkjeven enn i overkjeven, men ikke noe problem noen av gangene, egentlig.
Overkjeven var omtrent som å felle en melketann (tannlegen min setter godt med bedøvelse og venter til den virker, fordi hun vet jeg kan komme til å bite... fakta!) - litt "rart", men ikke vondt.
Og underkjeven var litt skummel fordi da tanna var "løs".. var den ikke løs likevel. Tannlegen delte den og det viste seg at den hadde to røtter som pekte mot hverandre som LJ. Men ikke vondt da heller.
Og ikke spesielt vondt etterpå. Samt at jeg fikk med meg nok smertestillende til å bedøve en liten elefant i tilfelle jeg trengte det... Men den tanna jeg har rotfyllt var vondere før fylling enn tanntrekkingen var. Jeg har mens som er mye vondere enn det der... (Og på det verste kan jeg ta en sykedag for mensen - ikke i nærheten for tennene.)
Helt sant!
Håper du kjenner deg bedre nå.