Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-05, 01:33   #7
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 44
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Bli kvitt PCOS

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Det er greit nok, men en betennelsestilstand skal man kunne se på diverse blodprøver. Den største grunnen til at lavkarbo hjelper mot overvekt pga PCOS er det faktum at PCOS medfører ubalanse i hormonene, og deriblandt overproduksjon av insulin. Dette igjen fører til at alt sukker som blir fraktet rundt i blodet, taes opp i cellene og lagres som fett (insulin "slipper" sukker inn i cellene) Når man da unngår de karbohydratene som gir rask blodsukkerstigning, vil det heller ikke lagres som fett

(og ja jeg er dårlig til å forklare...)

Synes du forklarte det bra

Poenget hans er at du kvitter deg med årsaken til PCOS, insulinresistens etc, (årsaken = inflamasjon/betennelse) ved å finne ut hva slags mat som forårsaker betennelsen, da vil jo hormonene være i balanse.

Jeg vet ikke, men grunnen til at jeg ikke har glemt boken helt er vel de 70 sidene med abstrakt og kilder.. men så blir jeg jo også litt skeptisk når han har utviklet denne testen som koster 1500$.

Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat