Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-12, 19:11   #13617
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Faktisk er en vond tann mye verre enn såret etter en trukket tann! Da er jo den verste auauen borte!
Når det er sagt, en trukket visdomstann som alt har gitt problemer, vil som regel gi en del smerter de første 2-3 dagene! Vil anbefale deg å ikke være gjerrig med smertestillende i hvert fall 2 dager. Kanskje ta så ofte som hver 4. time om du føler det minste behov! Det er verre å få vekk smertene om de først får skikkelig tak!

Å trekke tenner er ikke behagelig, men går som regel utrolig bra! Husk at det kun er skrekkhistoriene du får høre! Vi andre husker knapt at vi har trukket 3-4 stykker!
Lykke til!

Jeg tygde glupsk som jeg var hardt på en kottis og fikk veldig vondt i jekselen. Jeg trodde det var bare nervene som fikk seg en kilevink og gikk derfor i ca 10 dager med vond tann og bare ventet på at det skulle gå over. Til slutt fikk jeg somlet meg til tannlegen og fikk tatt røntgen av tanna. Det viste seg at den var blitt kløyvd rett i to langs nerven fra topp til tå. Det var fineste jekselen min uten hull, men tanna kunne ikke berges. Den ble trukket der og dag. Ikke ei visdomstann riktig, men det gjorde godt å bli kvitt den likavel.