|
Sv: Aspartam
Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.
Jo, sukkerbrus fører beviselig til vektøkning, ingen studier har så langt vist at lettbrus gjør det samme såvidt jeg har lest, se f.eks denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread....02#post1328102
Om du har studier etc liggende så er jeg interessert i å se dem Jeg skal ikke benekte at lettbrus kan føre til stagnasjon hos noen selv om ingen av de jeg kjenner som har gått på lavkarbo har opplevd det. Jeg er heller ingen sukkerfrifan, stevia og sukrin er mine valg 
Det er jo ikke det jeg sier. Jeg sier at man ikke blir slankere av å gå den andre veien, å bytte sukkerbrus med lettbrus. Litt forskjell 
Stevia og sukrin er nok de beste valgene når det gjelder helt karbofrie søtstoffer, det er jeg enig med deg i . Selv om jeg er litt usikker på sukrin, det viste seg jo at fruktose ikke var det vidunderstoffet man hadde trodd, heller. At noe er naturlig forekommende i matvarer er ikke det samme som at å isolere et stoff fra en matvare og bruke store mengder av det er så bra. Og stevia er heller ikke noe jeg ville hatt i meg mengder av. Det er jo en urt, og alle urter har virkninger. Jeg ser ikke bort fra at det er noe i det at det kan virke inn på fruktbarheten hos menn, siden det har vært noe av bruksområdet tradisjonelt sett. Men det er i så fall på kort sikt.
Sist redigert av Huldr : 10-04-12 kl 14:34.
|