Tråd: Aspartam
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-12, 14:04   #27
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Aspartam

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Sukralose, kjent som Splenda, er som Mattilsynet har nevnt, ikke blitt testet på mennesker enda. Så vi kan ikke vite om det er sikkert for oss. Men dyrestudier har vist at sukralose går inn i hjernen, fosteret, morkaken og fostervannet. I tillegg viste et kaninforsøk at store doser sukralose førte til abortering hos halvparten. Hvorfor tar ikke myndighetene hensyn til dette? Og advarer norske myndigheter gravide og ammende barn?http://www.fritthelsevalg.org/htmlsi...1&ban=1&id=413

Jeg ante faktisk ikke dette. Takk, det blir siste spiker i kista for min del angående Splenda (ikke at jeg har rørt det på flere år). Husk at Tagatesse også inneholder sukralose.

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Yrla: Sukralose taes i minimal grad opp i tarmen siden det er et sukkeralkohol i likhet med sukrin. Det er gjort en rekke studier på mennesker, ta en kikk på pubmed.com om du ikke tror meg. I dyreforsøkene er ofte dosene helt hinsides og langt over noe et vanlig menneske kan få i seg, samt at mennesker og dyr er ulike ift hva de reagerer på jmf rotter og fett hvor de er dårlige på å metabolisere fett, mens mennesker er gode til å metabolisere fett.

Sukralose er ikke et sukkeralkohol. Det er et kjemisk endret sukker der molekylene er endret ved å bytte ut tre atomer mot kloratomer.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat