Tråd: Aspartam
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-12, 14:01   #26
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Aspartam

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Jo, sukkerbrus fører beviselig til vektøkning, ingen studier har så langt vist at lettbrus gjør det samme såvidt jeg har lest, se f.eks denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread....02#post1328102

Om du har studier etc liggende så er jeg interessert i å se dem Jeg skal ikke benekte at lettbrus kan føre til stagnasjon hos noen selv om ingen av de jeg kjenner som har gått på lavkarbo har opplevd det. Jeg er heller ingen sukkerfrifan, stevia og sukrin er mine valg

Det skjer bemerkelseverdig ofte at folk her inne rapporterer at de har vektstagnasjon, og det viser seg at de drikker mye lettbrus, og når de slutter med det går vekta ned igjen. Dette ser jeg stadig vekk. Det er ikke noe vitenskapelig hold i det, men jeg synes den store tendensen taler for seg selv. At man legger på seg av sukkerbrus, eller sukker i det hele tatt er jo et fysiologisk faktum. Ikke mye å lure på hva som skjer med både blodsukker og insulin.
Og hva angår kalorier så vil jeg for mitt vedkommende si at det har ingen relevans. Jeg har aldri hatt noen grunn til å telle kalorier.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat