|
Sv: Den store felles ED-tråden
Opprinnelig lagt inn av EDlene, her.
Hei alle sammen,
Nå er det jammen en stund siden jeg var her inne sist!
Jeg begynte på fase 3 nå på fredag og har hittil (på 3 mnd) gått ned 20 kg Har mistet 17 cm rundt livet og 12 rundt baken (hvis jeg husker rett)!!!
Men nå kjenner jeg at jeg begynner å slite max! Jeg er sååå matlei.... og jeg kjenner at søtsuget har vært sterkt tilstedeværende nå i påsken. Kombinasjon av alt godteriet som har stått fremme over alt og det at jeg ikke lenger er i ketose....
Det er mest middagen og lunsjen jeg sliter med. De måltidene jeg bruker ED går faktisk helt fint, men jeg gruer meg til middag/lunsj hver dag. Er det noen som har noen gode tips????
Jeg er drittlei brokkoli og blomkål.
Har lagt min elsk på chilisuppe med litt ost og kesam oppi + taco i hjertesalat med hjemmelaget tacokrydder og guacamole (??), men prøver å kun ha disse rettene toppen en gang i uken for å ikke gå lei.
Akkurat nå føles resten av eurodietten helt uovervinnelig og jeg tenker med skrekk og gru på hvordan de neste månedene skal gå... og kommer jeg til å klare å opprettholde vekten når jeg er ferdig?!
I tillegg er det en del som skjer nå på vårhalvåret som jeg ikke vil gå glipp av og hvor jeg har lysst til å "være med på moroa", men er redd for at disse "sprekkene" kan sette skikkelige bremser for vektnedgangen i tillegg.
Noen med samme problem? Hvordan prioriterer dere?
Gratulerer med fantastiske resultater!!
Jeg har også gått ned litt over 20 kg nå, siden 16.januar så snart 3 måneder siden jeg startet. Er usikker på mål rundt liv og hofter da, skal tilbake på kontroll om ikke så lenge så får se hvordan det blir da. Men nå passer alle kjolene mine igjen pluss noen bukser i str 34/34 woho! Og jeg har BMI under 30 endelig, det har jeg ikke hatt på lenge! Er strålende fornøyd, og spiser ingen ED måltider. Men jeg skjønner det med at du er matlei ja. Jeg kjøpte noe som heter Karbolett, av merket Idun (mors hjemmebakte, samme merke som gjær og sånt) som har nesten samme næringsinnhold som ed-produkter. Det lager jeg rundstykker av. Får 6 rundstykker av en sånn pakke. ED veiliederen min sa det var helt greit, tok med forpakningen til henne. Hun ville beholde den for å tipse andre pasienter! De smaker kjempegodt, mye bedre enn andre lavkarbobrød og sånt jeg har smakt. Så har jeg det til frokost med litt makrell-i-tomat eller ost på. Blir veldig mett av bare ett rundstykke for det er så mye proteiner i. Eller så har jeg det til tilbehør til kjøttmiddagen, med litt salat til. F.eks. kylling med salat og rundstykke med smør, det er nam det! Er også veldig lei av blomkål og brokkoli ja.... Ønsker meg ris og pasta.... Ellers kan du jo se om du finner knutekål i butikken og lage mos av det. Evt kålstuing, wokede grønnsaker e.l.
Nå i påsken har jeg laget en lavkarbo ostekake som vi har kost oss med på kveldene, og selv om det er for mye fett i forhold til dietten så har jeg fortsatt å gå ned i vekt. Oppskriften fant jeg på lavkarbo-forumet og heter "frisk ostekake" med mandelbunn istedenfor kjeksbunn. Ellers så har vi laget gele av fun light saft, med litt krem med sukrin som søtning. Det er jo ikke så lurt, men bedre i forholdt til å sprekke helt med høykarbosnop! Men nå er påsken over og jeg må avvennes for søtt igjen..... Men det tar jo bare et par dager.
Vet ikke når jeg skal begynne med fase 3, men det er vel nå om en ukes tid tenker jeg. Har virkelig ikke lyst til det, for da stopper vel vekten opp og jeg har enda 10 kg igjen å ta av! Men det er visst ikke sunt for kroppen å være i ketose lenger enn 3 mnd så jeg må nok..... blæh
I mai skal jeg først til københavn med forloverene mine, da kommer jeg ikke til å holde dietten. Dessuten skal jeg og foloveden min på kakesmaking for å smake på kake til bryllupet, da får vi 3 smaker å teste. Jeg har fortalt alt dette til legen, hun sa at det er jo sånn livet er. Det er ikke bare hverdager i livet, av og til skeier man ut, og det er like bra å venne seg til det. Poenget er å holde seg til sunn mat i hverdagen.....

|