Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-12, 19:53   #13589
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Min sønn på 18 år har muligens fått ett opplegg via kommunen der han vil jobbe i skole / SFO og jobbe som lærling. Vi fikk forespeilet et utdanningsløp som ikke nødvendigvis gav ham fagbrev, men mer et kompetansebevis - dette ville ta to år.

Noen som vet hva lønnen hans bli? Er det slik at han vil stige i lønn i løpet av "utdannelsen" eller er det fast lønn hele tiden ?

Vi hørte noen nevnte i en bisetning at han ikke kunne forvente mer enn ca 6000,- i mnd ved 100% - men dette gir da en fryktelig lav timelønn......

Dersom du tar kontakt med fylket dere bor i, skal de ha et eget kontor for lærlinger og kan sikkert gi deg mer utfyllende detaljer.
Min sønn er forskalingssnekker- lærling, snart ferdig med første året og har alt hatt en lønnsøkning. Men han jobber i et STORT firma og tjener enormt bra i utgangspunktet!
I tillegg reiser han til Tyskland om en uke, for å gå 4 uker på lærlingskole der. Alt i regi av Akershusfylkeskommunale lærlingkontor, koster han ikke et øre! Til høsten blir det kanskje 13 uker i utlandet som lærling!