Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-12, 11:51   #8
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Matintolleranse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Jenteoje93, her.

Går på lavkarbo og må holde meg unna melkeprodukter, egg, gjær, melprodukter og sukker. Ellers så tåler jeg kunstig søtning ganske dårlig.

Trenger tips til mat som jeg kan spise og som inneholder mye fett.
Er vanskelig å finne fettkilder som jeg kan ha til maten.
Vet at jeg kan ta en skje med cocosa til maten, men liker bedre å spise fett på kjøttet f.eks. Hvilke kjøtt har mye fett?

Trenger også tips til dessert som jeg kan spise, bruker å ta meg en liten pakke med baconsvor på lørdager og litt bær.

Spiser vanligvis:

Frokost: Kotelett og agurk.
Lunch: Laks med tomat og brokkoli.
Middag: Kyllinglår med skinn og blomkål.

Spiser det samme hver dag, vet det ikke er så lurt, men er så vanskelig å finne noe jeg kan spise. Så håper noen kan hjelpe meg litt her

Ligger på ca 15 g karbohydrater om dagen.

Hei, fokuser på det du kan ha. Om du tåler soya så kan du erstatte mye av melkeproduktene med det, fløte, rømme, ost og melk.
Eggfri majones finnes også, så du kan lage deg dressinger av soyarømme, aller soya yoghurt og eggfri majones sammen med litt tomatpure, sambalolek,limesaft, salt, pepper og litt hakka sylteagurk har du en god salat dressing.
Sauser lager du enkelt av soya smøreost med urter og litt fløte som du moser sammen med stavmikser og varmer opp, smak til med det du måtte ønske av urter og krydder, alt etter hva du skal ha det til.

Du tåler nøtter og frø? Da kan du jo bake masse med dette.

Avocado er nydelig i smoothie, minner om litt søt banan og smaker ikke avocado i det hele tatt i smoothien.

Så ikke så vanskelig å leve lavkarbo om du har intoleranse.
Bare litt mer tenking for å finne løsninger, men alt går seg til.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat