Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-12, 21:37   #188
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 38
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Så gjør nå plankeøvelser i minst 4 økter pr uke så vil resultatene komme.

En annen øvelse som jeg nå har begynt med, den er også veldig bra. Det er å sitte på en stol, legge hendene under lårene og deretter løfte meg opp og holde den posisjonen litt før jeg setter meg ned igjen. Bruker også heise opp lårene/beina for å få enda mer effekt.

Vil gjerne ha tilbakemelding på hva dere synes om øvelsen.

Prøvde denne i dag og må si der værste var å holde balansen i tillegg til at gubben holdt på å dø av latter. Så denne øvelsen mens man ler er absolutt anbefalt

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.

Hvordan mener folk det er best å utføre the plænk? f.eks. 2min planke,pause, 2min side,pause 2 min andre siden.
Eller: f.eks 30sek planke,30sek side, 30sek andre side, 30sek planke osv uten pause så lenge man klarer? Eller noe annet?

Må si jeg som Jaudaa lurer på hvor lenge og hvor mange repetisjoner som "trengs" for optimal effekt..

Og så lurer jeg på om det bare er meg, evt noen som vet hvorfor/kan forebygge ømme albuer ved planking.