|
Sv: "Slutte" på lavkarbo?
Hei!
Gikk på lavkarbo (Ketolyse) i 6 + 3 mnd i 2008/2009. Resultatet var vellykket med ca 27 kilo i minus på vekten. Var veldig usikker på hvordan det ville bli å slutte på kuren, men måtte innse at det måtte jeg. Var veldig forsiktig etter slutt på ketolysekuren, så på fettinnhold på produktene istedefor på karbo-innholdet (hadde vareopptelling i butikken - sa gubben). Men resultatet var bra, minus 5 kilo i tillegg!!
I starten var jeg veldig forsiktig - holdt samme filosofi, ikke poteter, pasta, ris, sukker, fett etc. og det gikk bra. Kunne skeie ut når det var behov uten at det fikk for store konsekvenser. Men....så la jeg bort røyken.... og vekten krøp oppover igjen. Men heldigvis ikke så mye. Har nu tatt meg selv i nakken og kiloene skal av!! Fordi jeg føler meg gladere og mer fornøyd når jeg er lettere - og billigere når jeg ikke trenger å fornye garderoben igjen! Prøver også å passe på at posjonene ikke er for store og at jeg ikke er for sulten når jeg skal spise hovedmåltidet (middag) - tar meg gjerne en grønnsak før middag.
Stå på! Det går bra hvis du er forsiktig med hva du inntar.
Hilsen et "rimelig" fornøyd fruentimmer...
|