Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-12, 15:16   #11
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Langtidssteking/baking

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Jeg langtidssteker det meste jeg, pakker i folie eller pose sammen med grønnsaker og krydder, og stiller inn ovnen så nær den endelige kjernetemperaturen som mulig.
Det er ikke alltid jeg bryr meg å brune kjøttet en gang, det hender rett som det er at kjøttet går rett fra frys til ovn.

Jeg lager gjerne langstekt lårtunge av storfe eller vilt, og folk nekter å tro meg om jeg sier hva det er.

Det ser ut som indrefilet, smaker som indrefilet, og er mørt som indrefilet.
Så da ER det vel indrefilet da?

Grunnen til at jeg ikke henger meg opp i kjernetemperatur er fordi sambo og jeg ikke foretrekker det samme. Han vil ha alt kjøtt godt stekt mens medium er maks for meg. Så derfor steker jeg alt på lavest mulig grad og kan heller ettervarme hans biff litt lengere enn min. Da blir det perfekt!