Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-12, 12:09   #1
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Langtidssteking/baking

Jeg har begynt å langtidssteke/bake oftere og oftere.
Akkurat nå står to store indrefilèter og koser seg i ovnen.

Jeg brunet dem først kjapt på panna, krydret dem og pakket dem deretter inn i kraftig stekefolie. Stekovnen står på ca 65 grader og der kan nå biffene stå omtrent en hel evighet. I allefall til sambo kommer hjem i kveld. Da tar jeg dem bare ut av folien og skjerper dem igjen på stekepanna. Vips, og de er ferdige

Jeg har også forkokt et par poteter, de skal også få stå et par timer i stekovnen sammen med biffene. Det samme med brokkolitopper og charlottløk. All maten blir altså laget ferdig nå og jeg trenger bare 10-15 min på kjøkkenet for å dandere resten når sambo ønsker biffen servert.

Langtidssteker du og i såfall hva og hvordan??