Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-12, 15:34   #48
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose - søtningsmiddel

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

det er jo nesten bare isomalt som er det resterende, og den har et opptak fra 0-14% . Isomalt består av mannitol (som gir 1,6 kcal pr g) og sorbitol.http://www.beneo-palatinit.com/cn/Fo..._Article_1.pdf
problemet med å fastslå oppkaket av karbohydrater er at det varierer fra person til person og kanskje også varierer i forhold til måltid til måltid.

Selvfølgelig vil det variere det forstår vel alle, her er et snakk om å finne et gjennomsnitt slik som all merking av matvarer gir. Hverken antall kh eller kcal (og spesielt kcal) er 100% nøyaktig mål. Men uansett hvor jeg leser så blir det sagt at tagatose gir 0 nettkarber (hvor mye kcal er ikke så viktig) men samtidig blir det sagt at kroppen tar opp tagatose/isomalt blir det jo feil. Samtidig er det jo feil det som ligger som godkjente matvarer på diett.no der alle kh er regnet med. Nå vet jeg jo heldigvis at man skal være obs på diett.no for det er mye feil der, er nok best at jeg regner litt på dette og legger inn varen selv i diett så blir det ihvertfall et litt bedre forholdstall.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat