Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-12, 08:46   #9
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Slutte" på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Livsglede: med UC, mener du da ulcerøs colitt? Min far og tante har denne sykdommen, og gjett om jeg ikke prøver å lage deilige lavkarboretter for å lokke dem over Men de virker ikke interessert, begge holder visst tarmen i sjakk med medisiner, og har relativt fast spisemønster som også hjelper..

men merket du stor forbedring på UC ved lchf?

Ja det er ulcerøs colitt jeg mener. Det var en av grunnene til at jeg la om til lavkarbo. Men alle med UC reagere forskjellig på mat eller hvilken mat de reagere på. Jeg er nesten medisinfri, men er heldig da jeg kun er anngrept ytterts eller langt nede i tarmen og ikke dypet inne der betennelsen får ligge å godgjøre seg og følge hele systemet hele veien ut på en måte. Så jeg klarer meg med stikkpiller i perioder nå og det er fantastisk. Holder meg laaaaaangt borte fra mat jeg vet jeg blir dårlig av og vet at om jeg spiser maten magen lliker så holder jeg meg stort sett foin, bryter jeg mønsteret så blir jeg jaggu dårlig og utslitt.

Er du selv blitt testet for UC? Det er veldig arvelig. I min fam. har jeg, min mor, bror, noen tanter etc.... på mors siden dette Så et dårlig gen som har slått inn

Men ikke lett for deg å "omvende" noen som ikke vil selv. Det tar tid å spise seg frisk eller friskere/symptomfri. Alle giftene som ligger der og "gjærer" tar tid å få ut, men synes at du skal ta grep om egen helse først og så når de ser at du blir så mye,mye bedre følger de kanskje etter.

Om du lurer på noe kan du klikke deg innpå bloggen min og sende meg en mail der om du vil det, så skal jeg svare etter beste evne.
God påske videre.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat