Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-12, 22:23   #7
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Slutte" på lavkarbo?

Heisann, jeg levde strikt lavkarbo fra 2007 til jul 2011. Fra da har jeg levd redusert karbo pga. matintoleranse. Jeg startet også med lavkarbo av medisinske grunner og ikke for vektnedgang. Jeg har UC og er mye bedre nå enn på flere år. På redusert karbo spiser jeg ikke potet,pasta,ris,brød,gluten,hvetestivelse,meieripr odukt,nøtter,egg, skalldyr eller hvit fisk +++ en lang liste men dette er litt.

Av frukter og bær jeg tåler og tillater meg eravocado, jordbær, bringebær, eple noen ganger grønne druer + litt tørket aprikoser en sjelden gang.

Så jeg lever ikke direkte lchf lenger, men er IKKE redd for fett og har byttet ut fløte med soyafløte eller melk i kaffien.

Mat for meg skal smake godt og være en nytelse å spise, så jeg koser meg fortsatt med det jeg kan spise.

Om du ikke reagere på gluten, kan du reagere på lactose eller hvetestivelse.

Vil anbefale deg å ta en matintoleransetest, det er verdt pengene og du lærer deg å kjenne kroppen og magen din på en helt annen måte.
Skal love deg at etter jeg fikk mine testresultater på hva jeg tåler og ikke tåler, så er magen mye,mye bedre. Men er mer obs.... på når jeg har spist noe jeg ikke burde særlig om jeg har vært på besøk og ikke har kontroll på alt som er puttet i maten.

Uff ble litt langt dette, men er sååååå opptatt av å ha en bra mage selv pga. UC og intoleranse at jeg føler med deg.

Prøv deg frem med hva du ønsker å spise fremover.

Jeg spiser f.eks nå litt pasta av og til, men da den gluten, eggfri og hvetefrie, osv.... Bestiller også de angel hair nudlene etc... fra http://www.iherb.com/ De er igrunnen smakløse, men tar opp smak fra det du putter dem oppi.

Kunne fortsatt og fortsatt her jeg, men ønsker deg lykke til med et kosthold du og magen din vil trives med

Sist redigert av Photobscura : 07-04-12 kl 15:31. Årsak: Rettet opp i lenke
Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat