|
Sv: Er operasjon veien til lykke?
Vi hørte jo om en som døde i utlandet for litt siden. Det var vel noe annet, men han hadde nettopp operert seg.. Er rimelig sikker på at media får med seg et hvert dødsfall som skjer på utlandske klinikker.. Kanskje ikke når det skjer på norske, men nei.. 0.5% er ingen stor dødelighetsprosent..
Jeg har aldri vurdert å operere meg, selv om jeg har vært overvektig hele mitt liv. Mine problemer ligger steder som en operasjon overhodet ikke hadde fikset opp i, så det er helt uhensiktsmessig for meg å gjøre det. Det hadde endt i større problemer når det gjelder de psykiske aspektene. Det vet jeg.
Synes det er skremmende med de menneskene som PLUTSELIG en dag bestemmer seg for at de skal dra til utlandet og operere seg.. Det er jo gjort i løpet av bare et par uker. Så ei jente f.eks som den ene uken holdt på med ketolyse og noen uker senere hadde hun brått operert seg i Latvia eller hvor det var.. Har jo sikkert tenkt på det, men.. Virket veldig bråbestemt.
Synes den uendelige køen vi har i Norge er en fordel på mange måter, selv om den sikkert ikke føles slik da man står i den.. Fordeler så lenge den blir brukt fornuftig da.. Blir den det?