|
Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?
Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.
Livostin nesedråper har jeg prøvd. De har overhode ingen effekt og gjør meg faktisk verre fordi jeg reagerer på denne nesesprayen på samme måte som jeg reagerer på Rhinox - med ekstremt TETT nese
Jeg var hos lege i dag og fikk resept på Loratadin. Da fikk jeg beskjed om at Aerius ikke kan fås på blå resept uten å søke Helfo (som sagt over her). Damen sjekket i systemet, så enten er systemet ikke oppdatert, eller så stemmer det ikke at man kan få den uten blå resept
Jeg har selv vært inne på zyrtec, aerius, cetricin etc..... Nå de 3 siste årene har jeg tatt loratadin. Har testet med Avamys, men på meg funker loratadin tab. 1 morgen + 1 kveld i de værste periodene + livostin nesespray og vexol kortison øyendråper som kun blir brukt som en kur på 2 mnd. i den værste sesongen. Andre allergidråper for øyene har ingen effekt på meg.
Så er det jo det med å ta forhåndsregler ved pollen/støv allergi.
Ikke tørke klær ute.
Ikke lufte sengtøy - dette løser du med å kjøre dyner/puter ca 10-20 min i tørketrommel da "dør" midden og du fjerner støv.
Ta en dusj før leggetid
Luft effektivt, ikke la vindu stå opp hele dagen og for all del ikke sov med vinduet oppe.
Enkelte ting bare må man gjøre for å forbedre livskvaliteten de mnd pollensesongen står på som værst.
Bruk solbriller ofte når du er ute og går, helts sånnne som dekker godt rundt øyene og ut mot siden.
Ætsjoooooooo...... håper at du finner din oppskrift på hva som lindrer best for deg, vi er jo sååååå forskjellige at det blir mye prøving og feiling før en finner utav hva som lindrer best for akkurat MEG
Knib fra ei med stor forståelse over din frustrasjon, Æastjoooooo.....
|