Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-12, 15:22   #13454
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hei folkens

Jeg har fått det ærefulle oppdraget å planlegge påskemenyen til familien (mine foreldre, to brødre og meg). Jeg får ikke lov å gjøre så mye annet (for jeg gror et stort operasjonssår), men mamma ble så glad for hjelp til planlegging. Dette har jeg planlagt:

Gammellår med fløtesaus og mos av kålrot, gulrot og sellerirot.

Pinnekjøtt med lignende mos som det over.

Hjortebiff med soppstuing, rødvinssaus og pannestekte grønnsaker (muligens også ovnsstekt sellerirot og søtpotet)

Jeg har også lyst å lage hjertemat sine fløtegratinerte reker en dag som forrett.

Til frokost må vi ha cabaret, røkelaks, oster, hjemmelaget syltetøy, egg.. Og mamma lager Nannahs knekkebrød og møllerens lavkarbobrød. Jeg lurte også på å ha en kveld med ost og kjeks. Fant noen oppskrifter på kjeks som så ganske gode ut..

Er det noen som har gode ideer til andre påskeretter man burde ha? Og er det noe annet tilbehør man kunne hatt til Gammellår (gammellår er et saltet lammelår som har hengt til tørk i ca 1-2 mnd)? Hvor mye pinnekjøtt trenger jeg til fem personer?

Alle gode ideer tas imot med takk

Regn med ca 500 gram pinnekjøtt per pers. Det pleier jeg å gjøre, og det holder fint

Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo