|
Sv: Å sprekke
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
om man bare såvidt kjenner forskjell hva er vitsen med å "måtte ha" høykarbovarianten da? og om du sprekker i stressa situasjoner ute,Imse, kanskje du har gått for lenge uten mat og skulle hatt et mellommåtid med deg, nøtter/ost/lavkarbobakst, eller noe? kan ikke se noen god unnskyldning for å spise høykarbo
Tråkk noen mil i andres sko før du dømmer. Du får det til å høres ut som om ting er så innamari lett. Det er kanskje det for deg. Men mennesker er forskjellige. Og nei, jeg er sjelden sulten når jeg sprekker. Men jeg klarer ikke å forklare deg alle aspekter ved å ha ME, ha et fysisk og utviklinghemmet barn og et barn med ADD og sterke trekk av høytfungerende autisme.
Jeg har som regel alltid et mellommåltid/matpakke med meg, men det hjelper ikke i disse helt spesifike situasjonene der jeg er helt på randen på utmattelse. Og de episodene kommer jo sjelden.
Saken er jo at det er flere grunner til å sprekke, og det handler ikke alltid om søthunger. Jeg sprekker som regel på "vanlig" mat som pasta, salat med brød til el.l.
|