|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Velkommen til deg Humptydumpty. Hører ikke helt bra ut det med håravfall mv; jeg kan ikke gi gode råd på dette området, men ville ha tatt det opp med legen min da... Takk for at du kaller oss flinkinger!
Hver og en av oss har gjort oss noen LK-erfaringer, og særlig om at det ikke er så enkelt å gå ned i vekt som det tilsynelatende kan se ut... Hver og en har sin måte å gjøre det på - og så vidt jeg kan se - så har det løsnet litt for flere. Om enn ikke mye så litt??
Tusen takk Tarato!
Jeg tok nettopp en røys med blodprøver, som alle var fine med unntak av kolesterolet. Men jeg tror Fedona kan være inne på noe angående stoffskiftet, så det skal jeg følge opp.
Dere ER jo flinkinger!! Jeg har lenge trodd jeg var alene om å sloss for hvert gram som skal av, samme hvor "rett" jeg spiser og hvor mye jeg trener. Men jeg skjønner jo nå at vi er mange i samme båt. Ingen trøst i det akkurat, for jeg unner alle å nå sine mål kjapt og enkelt! Men når det en gang ikke er slik, så er det godt at der finnes noen som vil dele gleder og sorger, tips og erfaringer.
Jeg er ikke helt enig med deg deg VSB om at det er "feil" å telle kcal på LK. Hvem sier at en ikke trenger det? Er det de med mest overvekt? Eller de som ikke har jojoslanket og kanskje ikke "ødelagt" kroppen sin mest? Hvilke erfaringer har du gjort deg? Jeg? Andre? Jo - at vi faktisk må følge med på kcalinntaket for å få resultater. Flere av oss må også være i aktivitetet; tildels mye også for å gå ned i vekt. Det er jo også "feil" i følge Skaldeman m.fl som sier at kroppen fikser dette selv.
Dette er tanker jeg også har gjort meg, men føler at det ofte er litt som å banne i kjerka i LK-sammenheng. Jeg teller ikke kalorier, men jeg følger med på inntaket. Hvis jeg blir mett på et fullverdig LK-måltid uten mye fett, så holder det for meg. Tror jeg er som kakkerlakken,- laget for å overleve alt...! Uansett suppe-/pulver-/kalori-eller lavkarbo kurer,- jeg skal visst ikke veie under 78 kilo. Det gode med lavkarbo er jo at det er en flott livsstil, men jeg er fortsatt bekymret for om det er rett for meg. Jeg vil ha mere hår og mindre kolesterol!!! 
Sist redigert av humptydumpty : 01-04-12 kl 15:36.
Årsak: fikk ikke til å "farge" quotene
|