God morgen! Velkommen til deg Humptydumpty. Hører ikke helt bra ut det med håravfall mv; jeg kan ikke gi gode råd på dette området, men ville ha tatt det opp med legen min da... Takk for at du kaller oss flinkinger! Hver og en av oss har gjort oss noen LK-erfaringer, og særlig om at det ikke er så enkelt å gå ned i vekt som det tilsynelatende kan se ut... Hver og en har sin måte å gjøre det på - og så vidt jeg kan se - så har det løsnet litt for flere. Om enn ikke mye så litt?? Jeg er ikke helt enig med deg deg VSB om at det er "feil" å telle kcal på LK. Hvem sier at en ikke trenger det? Er det de med mest overvekt? Eller de som ikke har jojoslanket og kanskje ikke "ødelagt" kroppen sin mest? Hvilke erfaringer har du gjort deg? Jeg? Andre? Jo - at vi faktisk må følge med på kcalinntaket for å få resultater. Flere av oss må også være i aktivitetet; tildels mye også for å gå ned i vekt. Det er jo også "feil" i følge Skaldeman m.fl som sier at kroppen fikser dette selv. Jeg spekulerer på disse partystopperne i samme slengen. De varierer fra person til person og kan være alt liksom. Jeg kan forstå kunstig søtning men ikke cherrytomat, fløte, sopp osv. Kan det være at enkelte ikke tåler enkelte matvarer? På samme måte som den samme kroppen ikke tåler sukker, mel, stivelse osv? Jeg vet ikke, men stiller spørsmålet fordi jeg synes det er litt merkelig. Nå skal jeg kaste meg på vaskebøtta og se om jeg kan få fikset huset til påskedagene. Skal være hjemme hele tiden og da er det godt å vite at det er rent og pent. Sola skinner og jeg skulle gjerne vært ute men våknet med migrene i morges og da er ikke skarpt lys det beste... Kanksje i etttermiddag? Jeg ser forresten i avisene at hver 4.nordmann tenker å pusse opp i påsken. Kanksje det var noe ja?