|
Sv: Kjent fenomen
Opprinnelig lagt inn av themonk
Jeg vet ikke om produksjonen varierer i takt med mengden karbohydrater. Det er ikke snakk om i en overgangsperiode, men på lengre sikt. Derfor anbefales det et måltid med stivelse innimellom, for å gi forbrenningen et puff igjen. Ketose er ikke noe tegn på vektnedgang. Du kan fint gå ned i vekt uten å være i ketose. Vanligvis skal ikke et måltid med stivelse ødelegge for vektnedgang eller evnen til å forbrenne fett.
Jeg tror forresten Nille sitter på mer info om stoffskifte og lavkarbo. Mener å huske det.
Tusen takk for svar! 
Jeg tenkte ikke spesielt på vektnedgang, men mer på om det er dumt å være i ketose/spise for lite karber for stoffskiftet sin del... det er jo ikke bra at T3-produksjonen går ned! 
Det var vel litt på sidelinja i forhold til tema dette her... bare at jeg aldri har hørt om dette før, og ble litt bekymret. Ellers har jeg hele tiden ment og trodd at lavkarbo var bra for stoffskiftet, men har ikke hørt om dette før. Har du noen kildehenvisning til dette du sier om at T3-produksjonen går ned?
Sist redigert av Huldr : 04-12-05 kl 18:41.
|