Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-12, 15:25   #395
humptydumpty
Juniormedlem

humptydumpty sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Det våte vestland
humptydumpty er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tusen takk for raske svar VSB og Fedona!
Gratulerer med nedgang VSB, godt jobbet!

Jeg har aldri vært glad i animalsk fett og spiser nesten utelukkende raps-olivenolje av "rent" fett. Bittelitt meierismør av og til. Spiser mye fisk, morgen og middag flere ganger i uken.

For noen år siden tok jeg store doser B-vit. og syntes hår, hud og negler ble kjempefine. MEN: Gudbedre for en matlyst jeg fikk...! ALT smakte vidunderlig og jeg ble aldri mett Derfor har jeg ikke turd å ta dem nå selv om jeg vet det er godt for hår.
Ellers tar jeg:
Kyolic m/ lecithin (burde være godt for kolesterol men har ikke hjulpet så langt)
Krill olje
Danish Rose hip (super effekt på min artritt! + masse antioksidanter)
Magnesium 800 mg (god effekt på leggkrampene)
Multivit.
Vit D3 5000 mikrogr.

Har lavt stoffskifte, og tar Levaxin. Har litt egen aktivitet i skjoldbrukskjertelen og håpet egentlig at denne ville ta seg opp på lavkarbo slik at jeg kunne redusere dosen. Det har ikke skjedd så jeg tar fortsatt 0.125 mg.
Har også kronisk urticaria og tar Zyrtec for den. Er det sant at denne kan gi vannansamling? Kanskje derfor vekten har stoppet opp?

VSB, hva er det store kolesterol bedraget? Er det dette med store/små kol.partikler?