Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-12, 01:24   #1
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Tortillas/wraps (1 kh, soya- og glutenfri) *med bilder*

Endelig fikk jeg det til! I jakten på noe lurt å bruke opp eggehvitene mine på, kom jeg fram til en enkel oppskrift på tortillas jeg har eksperimentert med de siste par dagene.. Som ikke inneholder gluten eller soya, som ikke smaker egg eller noe annet ulumskt, og som ikke sprekker når du har i fyllet. Med fyll, blir dette akkurat som å spise vanlige tortillas.

Denne oppskriften gir 4 små eller 3 store wraps, nok til et stekebrett.

4 eggehviter
15 g FiberHusk
15 g mandelmel (fettredusert)
60 g kremost eller creme fraiche
0.5 ts salt
Litt tacokrydder eller annet (valgfritt)
*

*Tilsett gjerne tacokrydder, revet hvitløk, chilikrydder, basilikum, etc. hvis du er redd at mandelmelet skal gi smak - jeg syns ikke det merkes overhode når du spiser dem med fyll, men med krydder blir de uansett enda bedre.

Bland alle ingrediensene med stavmikser, la svelle 15 min. På et stekebrett med bakepapir lager du 3-4 runde kuler av deigen, og legger 2 store fryseposer over deigkulene så hele brettet er dekket av plast. Press kulene ut til tynne tortillas, og dra plastposene forsiktig av. Stekes på 150 grader i ca. 20 minutter, til de er faste. Snu dem etter halve tida, og avkjøl på rist.

Fett: 57% (15.8 g)
Protein: 37% (23.35 g)
Karbohydrat: 6% (3.66 g)

Sist redigert av shailene : 15-07-13 kl 01:03.
shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat