Tråd: Høy dose D3
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-12, 08:59   #39
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Høy dose D3

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Ja, jeg liker å handle på nett...Er så praktisk og billig atte....

Tenkte jeg skulle prøve denne - om ikke de som har erfaring med den har noen motforestillinger da....
Venter litt og ser om noen svarer....

Jeg har dem og bruker dem nå i vintermånedene, men skal tilbake til Now food sine 1000IU D3/K2 i stedet ... fordi de er lettere å dosere etter mitt behov og fordi jeg har det bedre med den mengden k2 jeg får sammen med dem fordelt utover dagen. Kommer til å spise opp resten av 5000IU-ene innimellom neste vinter når de andre (d3/k2-varianten) blir dyre for å holde d-vitaminnivået oppe alene.

Jeg kompenserer bortfallet av k2 med 100mcg k2 (Now foods), men det fungerte mye bedre for meg å få det fordelt utover dagen via 3-4 kapsler av d3/k2 blandet i en kapsel. Det stemmer også mer med hvordan vi egentlig skal få i oss sånt: i små doser fordelt utover dagen... (På magisk vis sluttet jeg å danne tannstein under bruk av k2, gitt... og jeg lager MYE tannstein... Renser hvert halvår og må i tillegg skrape selv. )