|
Sv: Høy dose D3
Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.
Ja, jeg liker å handle på nett...Er så praktisk og billig atte....
Tenkte jeg skulle prøve denne - om ikke de som har erfaring med den har noen motforestillinger da....
Venter litt og ser om noen svarer....
Jeg har dem og bruker dem nå i vintermånedene, men skal tilbake til Now food sine 1000IU D3/K2 i stedet ... fordi de er lettere å dosere etter mitt behov og fordi jeg har det bedre med den mengden k2 jeg får sammen med dem fordelt utover dagen. Kommer til å spise opp resten av 5000IU-ene innimellom neste vinter når de andre (d3/k2-varianten) blir dyre for å holde d-vitaminnivået oppe alene.
Jeg kompenserer bortfallet av k2 med 100mcg k2 (Now foods), men det fungerte mye bedre for meg å få det fordelt utover dagen via 3-4 kapsler av d3/k2 blandet i en kapsel. Det stemmer også mer med hvordan vi egentlig skal få i oss sånt: i små doser fordelt utover dagen... (På magisk vis sluttet jeg å danne tannstein under bruk av k2, gitt... og jeg lager MYE tannstein... Renser hvert halvår og må i tillegg skrape selv. )