Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-12, 12:57   #30
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Disse trønderne!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kaldtrøkk? Måtte være noe man drakk i tilfelle mangel på kaffe eller annet blandevann? Aldri hørt om Derimot har jeg sittet på nachspiel i 6-tida på mårran med glasset under heimbrentapparatet (vi drakk jo tomt kannene tidlig haha), og blandet med husholdningssaft! IKke godt - men da var jo formen uansett slik at det ikke hadde noe å si... P

Åh, det var ungdomstider med fest på bygda det...

Husker en gang etter en sjalabais at jeg ble så utrolig dårlig dagen derpå at jeg satt å tjyvholdt i senggavelen for ikke ramle ut av senga; senga gynga jo så forferdelig!! Jeg har ikke smakt sprit siden.

Regelen for hvor sterk drammen skulle være var som følger: Man la en femøring (en sånn brun sak vettu) i koppen, hadde kaffe eller cola over til vi ikke så den lengere, fyllte deretter med sprit til vi så den igjen. Spriten var alltid 60% eller sterkere. På slutten gadd ikke bryggerimesteren blande den ut en gang, da gjorde vi som deg, satte koppen rett under apparatet.