|
Sv: Spare penger på lavkarboprodukter?
Det er mange grunner til at jeg sluttet på lavkarbo...! Hovedgrunnen er nok at kostholdet førte til en induksjon (økte hastigheten de jobber på) av leverenzymene som bryter ned østrogen, noe som gjorde at p-pillene jeg går på hadde dårligere preventiv effekt og jeg fikk veldig mørke blødninger nesten konstant. I tillegg så ble jeg litt usikker ift langtidseffektene av et slikt kosthold (ja, jeg kjenner til de meste argumentene for og imot). En annen grunn var at jeg begynte å bli veldig kvalm, hadde mye vondt i magen og kastet opp en del etter at jeg spiste de fettrike måltidene. Til sist (men absolutt ikke minst) så savnet jeg frukt og grønnsaker! Nå spiser jeg "sunt" ift det jeg selv tenker og veldig variert, med litt av alt. Det har gjort at jeg føler meg bedre med meg selv og trener mer! Men jeg tror bare at det ble nok lavkarbo for meg, og at kostholdet kanskje ikke passet med så bra som det gjør mange andre. 
Og ja, jeg kan bruke mange av disse varene til andre ting i et vanlig kosthold, men jeg tenkte at noen kanskje kunne ha mer bruk for det enn meg! 
|