|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
God morgen alle sammen! Har vært innom hver dag og lest, mne ikke svart. Alt er bare velstand (jfr at jeg trekker meg ut når det ikke er det). Har vært skikkelig flink den siste uka, og faktisk trent en halvtime før jobb 4 ganger! Jeg både kjenner og ser på kroppen at noe har skjedd, men vekta i går viste 100 g opp ift fredag før det, og fredag før det igjen. Og sikker den før det igjen også.... Uansett, den siste uka har jeg spist akkurat passe, masse grønnsaker, hjemmelaget knekkebrød og vært kjempeflink altså. Det hjelper på det mentale når vekta viste 100 g opp. I går var jeg i selskap og drakk 3 glass vin, var på en liten snurr da jeg kom hjem og tenkte at det hvertfall ikke gjør ting bedre. Og vekta viste 800 gram ned siden i går morges. Så som du VSB så skjønner jeg ingenting. Men jeg er på beste minstenotering siden jeg begynte på LK og er strålende fornøyd. Fortsetter på samme vis med maten og trening og håper på å passere en milepæl vektmessig (runde 80 kg og se 70 tallet) i løpet av våren.
Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.
Og der kom "straffen", ja..... 900 gram OPP denne uken!! Når skal jeg lære?? Det har blitt litt mosjon - men det hjelper jo ikke når jeg fyller på med vin og 86%-sjokolade i andre enden. Og nå har ryggen slått seg vrang igjen også.... Hvorfor? Hvorfor? Hvorfor skal det være så jæ...a vanskelig?? Det er tydeligvis bare en ting som gjelder for meg og det er alt eller ingenting....
Nå har jeg bekjent mine synder, så nå er det bare å tvinge seg til å gå inn her hver dag inntil jeg er på rett spor igjen. I det minste er det sol i dag (for første gang på mange måneder), så hvis ikke ryggen går helt amok kan jeg kanskje komme meg ut i fineværet i dag?
God morgen Festina Lente! Håper du kom deg ut en tur i sola i går; for meg er det kun lange gåturer det eneste som hjelper når ryggen krangler. Noen ganger er det så vondt at jeg kun greier å fokusere på å sette den ene foten foran den andre, andre ganger kan jeg lange ut og virkelig gå. Og så hjelper det å røre seg hvis en har tryna i både vinflaska og i andre kar. Så ut og gå, så blir dagen bedre. Det samme vil jeg si til deg også VSB (og meg, og alle andre )

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
|