Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-05, 19:46   #328
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Legger ut en tråd om hva det er som skjer i kroppen når man går over til dette kostholdet... for de som er interessert...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset

Ziggy: ble du dårlig i begynnelsen da du begynte med dette kostholdet? Hvor lang tid tok det før du ble bedre? Jeg var skikkelig dårlig i hele går, idag er jeg litt bedre men har fremdeles den "tette" følelsen i hodet, er svimmel, vondt i musklene osv... Jeg vet jo at kroppen prøver å omstille seg og det er ikke alltid det går smertefritt, men jeg orker ikke ha det slik lenge..

MEN jeg merker uansett FANTASTISK forbedring fra når jeg spiste drittmat! Halbrannen er 100 % borte!! Det var det verste av problemene mine, fikk ikke sove om natta!

Magesmertene er borte, slet veldig med løs mage de siste månedene, det er HELT borte, har mer energi, er mindre deprimert... Alt dette på under en uke! Ikke SNAKK om at jeg går bort fra dette kostholdet! Aldri i livet!

Og de som måtte komme å si at det jeg gjør er skadelig, de skal få seg en på trynet!

Det er vanlig å kjenne litt ubehag i begynnelsen, men det bruker å gi seg etter ca 2 uker, så bit tennene sammen du...

Det som skjer er at kroppen bryter ned enzymene som omdannet glukose til pyruvat i cellene før det blir omdannet til ATP i mitokondriene, noe som gjør at det for en kort periode utskilles urinsyre i cellene dine, tror nok det er derfor det kjennes litt rart ut i kroppen... For nå når kroppen din heller benytter fettsyrer som energikilde, så trenger den ikke å omdanne like mye glukose i cellene, da fettet blir transportert uforandret inn i mitokondriene ved hjelp av enzymet L-Karnitin... et enzym som vi utelukkende får tilført kroppen fra kjøtt i maten.

Samtidig så må kroppen venne seg til å omdanne mere fett i fordøyelseskanalen, og det innebærer at levra nå må justere produksjonen av gallesalter, mens bukspyttkjertelen må redusere produksjonen av amylase som bryter ned karber og justere produksjonen av trypsin som bryter ned protein, mens den må øke produksjonen av lipase som bryter ned fett i tolvfingertarmen...

Kanskje litt teknisk dette, men, men..

Sist redigert av Ziggy : 03-12-05 kl 02:19.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat