Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-12, 22:27   #13275
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da har jeg vært hos legen. Jeg blir henvist til en MEavdeling i Trondheim for utredning. Jeg har vært innom omtrent alle avdelingene på sykehuset og fått avkreftet alle steder at ingenting feiler meg, bortsett fra pustegreiene, så jeg trenger ikke noen flere undersøkelser der. Det eneste jeg skal gjøre før en tur til Trondheim er å ta en test hos en psykolog... Noen som vet hva slags tester de tar der med tanke på MEutredning??

Først og fremst skal det vel undersøkes for depresjon og/eller angst, som kan arte seg ganske likt. (Det er ikke uten grunn at miljøene har kranglet i så mange år om hvor ME-diagnosen hører hjemme - dette er slitsomt som pasient å forholde seg til. Kan være viktig å fremheve - og se at det forstås - at en naturlig sorgprosess i forhold til sykdom og funksjonssvikt ikke må forveksles med faktisk årsak. Med mindre det faktisk er noe der som må ryddes opp i, men det kjenner man nok best på seg selv!)

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett