|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.
Tusen takk for klemmer og svar Jeg er litt treig å svare, men det har vært en litt vond uke Jeg er nå endelig kommet hjem fra sykehuset, men sliter fortsatt litt med smerter. Men nå er det mest smerter i operasjonssåret. Jeg hadde en åpen bukoperasjon og de gjør visst en smule mer vondt enn kikkehullsoperasjon.
LilleMy, tusen takk for oversikt. Jeg skulle gjerne prøvd å finne litt forskning på dette også. Ser at de sier du ikke skal spise mettet fett og samtidig øke omega 3. På nei-lista står både egg, kjøtt og meieriprodukter (i tillegg til sukker, raffinerte karbohydrater, hvete og noen andre ting). Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal kunne spise slik. Men jeg tenker at reduksjon av omega 6 og øking av omega 3 er bra. Vegetarisk blir jeg aldri å klare å spise. Jeg får prøve å redusere meieriproduktene. Skulle ønske det var mer grunngitt hva som gjorde noe bra og noe dårlig..
Uansett spiser jeg mest etter prinsipper "hva går ned" disse dager. I dag var havregryn med fløte utblandet med vann. Det er vel ikke egentlig så dårlig. Men ellers har det blitt frukt og litt karbonader. Noen som har et godt tips til noe som er lett å få ned når man er kvalm og ikke vil ha mat? Prøver å drikke ingefærte for å bli kvitt kvalmen.
Når jeg hadde omgangssyken tidligere i vinter, så var det eneste som gikk ned hos meg smoothie. Blandet litt biola i den. Frukt gikk også. Sånne lettfordøyelige ting. Ellers er jo supper lett. God bedring snuppa mi!
|