Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-12, 13:35   #13271
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Jeg har ikke så mye innspill å komme med, men ville bare gi deg en stor klem jeg også og ønske god bedring!

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Huff, stakkars! Jeg kan ikke svare, jeg heller, men jeg kjenner de som har slitt fælt med endometriose - forferdelige greier! Enda godt du ble lagt inn og fikk diagnosert det hele - jeg vet det kan være vanskelig å i det hele tatt bli tatt på alvor når problemet er "menssmerter"

(Men, jeg er sånn 98% sikker på at i alle fall en av dem jeg kjenner utviklet de verste smertene mens hun også levde lavkarbo - uten at jeg helt vet hvor "strengt". Er ikke helt sikker på at dette fungerer som PCOS, altså...)

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Oi føler med deg
Vet egentlig ikke mer om dette en en god kollega og venninne som har diagnosen har fortalt meg. Og at sykdomen er ekstremt forskjellig fra person til person. Kanskje lurt å ta kontakt med endometrioseforeningen så kan du utveksle erfaringer med andre som har sykdommen.

Venninna mi har hatt nytte av å justere på kostholdet og sendte meg denne linken som et grunnlag. Hun har prøvd å feilet litt for å finne det som passr henne best, men slik som jeg ser det spiser hun a la Fedon men minimalt med glutenholdig mat og meieriprodukter. Virker som lavkarbo fungere for mange men med enkelte justeringer. Lykke til, håper det går greit for deg

Tusen takk for klemmer og svar Jeg er litt treig å svare, men det har vært en litt vond uke Jeg er nå endelig kommet hjem fra sykehuset, men sliter fortsatt litt med smerter. Men nå er det mest smerter i operasjonssåret. Jeg hadde en åpen bukoperasjon og de gjør visst en smule mer vondt enn kikkehullsoperasjon.

LilleMy, tusen takk for oversikt. Jeg skulle gjerne prøvd å finne litt forskning på dette også. Ser at de sier du ikke skal spise mettet fett og samtidig øke omega 3. På nei-lista står både egg, kjøtt og meieriprodukter (i tillegg til sukker, raffinerte karbohydrater, hvete og noen andre ting). Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal kunne spise slik. Men jeg tenker at reduksjon av omega 6 og øking av omega 3 er bra. Vegetarisk blir jeg aldri å klare å spise. Jeg får prøve å redusere meieriproduktene. Skulle ønske det var mer grunngitt hva som gjorde noe bra og noe dårlig..

Uansett spiser jeg mest etter prinsipper "hva går ned" disse dager. I dag var havregryn med fløte utblandet med vann. Det er vel ikke egentlig så dårlig. Men ellers har det blitt frukt og litt karbonader. Noen som har et godt tips til noe som er lett å få ned når man er kvalm og ikke vil ha mat? Prøver å drikke ingefærte for å bli kvitt kvalmen.

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF