Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-12, 21:41   #13256
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Minsten min fikk ME-diagnose i desember etter at han har tatt gastroskopi, ryggmargsprøve, EEG, EKG, EMG. CT, et tonn med blodprøver etc.
ME-diagnose er i grunnen en utelukkelses-diagnose der man tester for andre ting som kunne gitt symptomene (f.eks. stoffskiftet), og er alt i orden så ender man med ME-diagnosen hvis symptomene har vart minimum 6 måneder. Det er en lang vei for og få stilt diagnosen, dessverre.
Håper du ikke har ME, ingen gøy sykdom og ha.....

Jeg har tatt alle disse testene du nevner bortsett fra gastroskopi. Jeg har vært syk i over to år nå. Jeg blir sliten av ingenting. Ikke øyesliten, bare kroppsliten. Det er forferdelig å ha det slik! Jeg pleide være hyperaktiv (som sjefen min pleier mobbe meg med siden jeg har en pode med adhd), men nå er jeg knapt en skygge av meg selv. Jeg sa nettopp til sambo at jeg skal kjøpe frø og begynne sysle med stiklinger for å holde meg aktiv....