|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Tusen takk for alle gode tilbakemeldinger! 
Jeg snakket med NAV i dag. Jeg kan gå ut i 100% aap på dagen, men av hensyn til arbeidsgiver og at han må finne vikar for meg skal jeg la det gå en måned før jeg reduserer.
Jeg snakket med min kloke storebror som sa at nå måtte jeg overføre jobbstoltheten til familiestolthet. Dvs være like ivrig til å følge opp familien som jeg har vært til å gjennomføre jobben. Jeg ser frem til å begynne med det. Både sambo og ungene fortjener virkelig at jeg er tilstedet og ikke bare et slakt med pustemaske i senga. De har vært så tålmodige og ventet på at jeg skulle bli frisk, men så snart jeg har hatt et lite overskudd av energi har den gått rett til jobben. Jeg er glad jeg har bestemt meg for dette og jeg er glad for at NAV støtter det. Legen støtter det også og ikke minst manuellputten som treffer meg de dagene jeg har fri fra jobb og derfor som oftest er dårlig. Bare jobben som ikke er helt enig for de ser meg jo bare når jeg har ladet opp og virker megasprek! Men når har jeg altså bestemt meg. Fra 1. mai blir jeg å ta permisjon i et år. Og det er IKKE mitt ansvar å finne vikar for meg og jeg skal IKKE ha dårlig samvittighet for at jeg går ut i permisjon.
for klok storebror!
Visst skal du prioritere helsa, vakre du! Arbeidstakere finnes det plenty av, men du og din familie har bare en Kanutten vet du