Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-12, 12:05   #373
suverene severina
Medlem

suverene severina sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Nå har jeg endelig greid å gjøre noe med tickeren, litt kjipt å ikke "vise fram" at jeg har gått ned når jeg har det...... Men nei, kommer neppe til å oppdatere hvis jeg går feil vei.....

VSB: kakeforslag: marengsbunn (lagd på eggehviter + sukrin) med krem og frukt/bær. Krem er jo kaloririkt, men dette er i allfall en lavkarbokake som er god! Brukes mye i familien pga glutenintoleranse, men funker jo like bra som lavkarbovariant.

Jeg spiste forøvrig en bit ostekake på mandag, var borte på middag hos noen som absolutt ikke har sansen for lavkarbo. Men stykket var lite, og det er jeg godt fornøyd med. Har en tendens til å spise for store porsjoner, særlig når jeg er borte, fordi jeg skal gjøre "ære" på vertsskapet ved å spise mye = vise at maten er god. Har dog skjønt at det ikke er noe lurt - ender bare med stor misnøye med meg selv, så hver gang jeg klarer det med å ta litt så klapper jeg meg selv på skulderen.

Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat