Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-12, 22:24   #367
suverene severina
Medlem

suverene severina sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Fedona: jeg er ikke medisinert enda, men regner med å bli det, sånn etterhvert. Er under oppsikt, hadde betennelse i skjoldburkkjertelen for noen år siden, og da gikk jo stoffskiftet i alle retninger. Men da ble det bra igjen, men jeg kontrolleres fortsatt årlig, og i vinter var det åpenbart synkende. Har en mor som har vært medisinert i mange år - og dette er arvelig..... Men jeg ønsker jo å holde meg unna medisin lengst mulig. Har lest det med soya - og det er verdens minste problem siden det ikke er del av kostholdet mitt overhode..... Kelp er jeg litt i tvil om, etter det jeg har lest skal man være forsiktig med jod når stoffskiftet er på tur, jod er viktig - samtidig er det det som skaper problemer hvis det blir for mye. Men takk for tips, likevel

Tarato: "godt" å høre at vi er flere som ikke mister appetitten når vi er syke..... Det med tilvenning er jeg faktisk litt i tvil om. Som du og sier - hvor lang tid trenger egentlig kroppen på å venne seg til? Sjøl tenker jeg at det ikke egentlig skal så mye til - så vanskelig er det da ikke? Men jeg står jo bom stille da, så kanskje jeg kroppen min nå har vendt seg så godt til at det må skje noe drastisk for mer endring??? Tror vel ikke det heller - mulig det er så "enkelt" at jeg rett og slett må spise litt mindre...... og trene mer da, men det er jo selvsagt.

Når det gjelder det med å havne med begge beina i matfatet så har jeg vel og vært der - men jeg tenker at "shit happens" putter det i en skuff og går videre. Og for meg funker det ifht. å ikke havne i helt det samme matfatet neste gang og. Og jada - jeg har nok reflektert litt rundt det og - men jeg er veldig bevisst på at er det noe jeg IKKE skal, så er det å ha dårlig samvittighet. det er livet for kort til å ha! og det er kun destruktivt - intet annet.

i morgen er det jobb igjen - men nå SKAL jeg ta det med ro. Har program på ettermiddagen alle dager = jeg tvinges til å gå hjem, kan ikke "skal bare....." og det tror jeg er bra. Er litt lei (bl.a. fordi jeg søker jobber jeg ikke får), og fordi jeg har jobbet j***** mye det siste drøye halve året. Mulig det har bidratt til mye sykdom i vinter og - selv om det er litt rart ettersom jeg hadde fri m. solferie i hele desember. Jaja - ting er nå som de er.

Ha en flott ukestart alle flinke damer - og dere: IKKE bruk tid og energi på dårlig samvittighet!

Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat