Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-12, 22:05   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - ødelegge formen?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

ok, det var det du mente. Men jeg gjorde det og det skjedde ikke med meg. Man tåler litt flere kalorier på lavkarbo så om man holder seg lavt ser jeg ingen grunn til å gå opp. Man går mer sannsynlig ned i begynnelsen, vann, når glukoselageret tømmes. Hva kommer det av at enkelte går opp i startfasen? er det at de spiser mer? de fleste går jo ned vannvekt.

Uten at jeg husker detaljene var vel ikke du særlig overvektig i utgangspunktet? MIN erfaring er at en kropp som har sultet på lavkalori og lite fett i lang tid naturlig vil spare på energi når den først får ordentlig næring - just in case det kommer en ny sulte-periode. Gir man kroppen nok mat over tid er ikke dette noe problem, men jeg mener at noen - og vi har jo sett her inne også - at den del som kommer fra lavkalori-kosthold kan gå opp litt i starten.
TS trener også mye, og det er dermed ikke uvanlig med en del mer vannvekt enn om man ikke hadde trent i det hele tatt - igjen etter min oppfatning.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat