Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-12, 18:00   #20
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg har også testet Cavalier m Stevia. Kjøpte 7 forskjellige sjokolader - fra hvit sjokolade til mørk sjokolade. Og det som slår meg er at denne ikke smaker søtt. Og sjokolade skal jo smake søtt - iellafall synes jeg det.
Har smakt en bit av alle sjokoladene - og totalt inntak er mye større enn jeg er vant til - er nå spent på om jeg får noen reaksjonen (les: luft og magerumling) - det får jeg nemlig av maltiol.
Smaksmessig er jeg skuffet da denne ikke er søt nok for meg. Men kanskje jeg kan "venne meg til den" hvis jeg ikke får bivirkninger....altså at magen forholder seg fin...

Skal oppdatere i løpet av kvelden...... *ler*

Oppdateringen kommer heller dagen etterpå - glemte meg litt ut her....
Men sjokolade søtet med Stevia lager MYE mindre kvalm for mi del! Ingenting rumling i magen - og det er herlig å slippe! Ble bittelift luft i magen - men mye, mye mindre enn med Tagatosejokoladen og en god del mindre enn Maltiolsjokoladen....
Cavalier m Stevia hadde vært et soleklart førstevalg dersom dette hadde smakt mer søtt......

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat