Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-05, 11:05   #323
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Når det gjelder hard trening, så kan det nok stemme...jeg tok her utgangspunkt i en generell forklaring om hvordan det henger sammen...

Det er ingen som er uenig i at man ved hard trening bryter ned mere muskelmasse, og at kroppen omdanner mere proteiner til glukose for å dekke energibehovet i forbindelse med treningen... derved vil man også få et økt proteinbehov slik som du skisserere her... så vi er nok ikke uenige på dette punktet nei...

Men du...jeg snakker ikke om å få en liten forbrenning/lavt stoffskifte...men om å få en stabil, normal og jevn forbrenning og stoffskifte... de som har gått på lavkarbo en stund... for så å gå på et karbokick kjenner nok den følelsen man får i kroppen da alle mekanismer settes igang for å holde blodsukkeret nede... det er denne reaksjonen som kan være problematisk over tid... poenget er at man etter en stund ikke merker "sukkerrushet" man utsetter kroppen for...

Det jeg snakker om er at man bør prøve å unngå å få et for høyt stoffskifte...for det er ved en for rask celledeling at sjansen for at det oppstår uønskede mutasjoner lettere kan oppstå... det er dette jeg snakker om...

*...man får desverre ikke med seg alt når man sitter og knoter på tastaturet kl 02.00 etter en lang dag med lesing heller da...*

Sist redigert av Ziggy : 30-11-05 kl 11:24.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat