Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-12, 22:13   #24
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvilke celler i kroppen vår MÅ ha karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Eh, jo, det er gjort "alvorlige" studier på det, les kilden jeg kom med da, der har man målt at hjernen bruker 70\30 ketoner\karbohydrater, såvidt jeg kan se er ikke verdier over 70% ketoner målt... Er du imot at hjernen skal bruke glukose? Isåfall må gjerne din hjerne få gjøre det, men da blir nok dette din siste post på lavkarbo.no og

Morsom du Taraquin.... Nei, en kan ikke finne utav noe slikt uten å kutte tilgangen av glukose til hjernen helt fullstendig...og det går jo ikke....
Men gi meg hjerne en link som ikke innebærer en Wikipediakilde...stoler ikke helt på de der....

Jeg er ikke imot at hjernen bruker litt glukose, men at hjernen kun kan bruke glukose er jo ikke sant..... + at jeg leker litt djevelens advokat innimellom for å lirke ut klarere svar fordi det er så mange som stiller meg inntrikate lurespørsmål når jeg forteller om LCHF....

Nei, jeg holder på med å finne utav om det er slik at det bare er "enkeltsteder" "enkeltceller" i kroppen vår som har bruk for de ca. 40g glukose vi tross alt lager i døgnet.....de må jo ha en hensikt siden de blir produsert...og da vil jeg altså gjerne finne ut hvor de blir brukt og evt. hvor mye....slik at en vet med sikkerhet hva en skal svare vitebegjærlige individer og nøyaktig hvor en skal henvise de for ytterligere informasjon....

http://lillemaane.com/lchf/dag_viljen_poleszynski.pdf

George F. Cahill jr. viste på 1960-tallet at 75 prosent av

hjernens energibehov kunne dekkes av ketoner (mest
-OHbutyrat

Sist redigert av Bestemamma : 12-03-12 kl 22:51.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat